img
Yaratıcılığa Teşvik Edici Öğretmen Davranışları İndeksi nin YÖDİndeksi Türkçe ye Uyarlanması   
Yazarlar
Doç. Dr. İbrahim AKAR Doç. Dr. İbrahim AKAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı Yaratıcılığa Teşvik Edici Öğretmen Davranışları İndeksini Türkçeye uyarlamaktır. İndeks dokuz alt ölçek ve her alt ölçekte beşer madde olmak üzere toplam 45 maddeden oluşmaktadır. Uyarlama sürecinde dil eşdeğerliği alınmış (r=,93) ve toplamda 192 öğretmenin katılımı ile toplanan veriler doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Elde edilmiş olan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları indeksin Türkçe sürümünün orijinal indeksin yapısı ile yeterli uyum sağladığı yönünde bulgular ortaya koymuştur. Tüm indeks için hesaplanan Cronbachın Alpha güvenirlik katsayısı ise oldukça yüksek bir değer olan ,95tir. Elde edilen tüm bulgulara dayanarak orijinal indeksin Türkçe sürümünün dil eşdeğerliğine sahip, yapısal olarak eşit, geçerli ve de güvenilir bir indeks olduğu ileri sürülebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-4929
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2014
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 304 / 328
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aibuefd/article/view/5000091514/5000084886
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş