Yazarlar |
Doç. Dr. İbrahim AKAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı Yaratıcılığa Teşvik Edici Öğretmen Davranışları İndeksini Türkçeye uyarlamaktır. İndeks dokuz alt ölçek ve her alt ölçekte beşer madde olmak üzere toplam 45 maddeden oluşmaktadır. Uyarlama sürecinde dil eşdeğerliği alınmış (r=,93) ve toplamda 192 öğretmenin katılımı ile toplanan veriler doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Elde edilmiş olan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları indeksin Türkçe sürümünün orijinal indeksin yapısı ile yeterli uyum sağladığı yönünde bulgular ortaya koymuştur. Tüm indeks için hesaplanan Cronbachın Alpha güvenirlik katsayısı ise oldukça yüksek bir değer olan ,95tir. Elde edilen tüm bulgulara dayanarak orijinal indeksin Türkçe sürümünün dil eşdeğerliğine sahip, yapısal olarak eşit, geçerli ve de güvenilir bir indeks olduğu ileri sürülebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-4929 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2014 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 304 / 328 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aibuefd/article/view/5000091514/5000084886 |