img
Families' Orientation of Children towards Science and Children's Perception of Science    
Yazarlar
Doç. Dr. Gökhan KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada okul öncesi dönem çocuğu olan ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeyleri ile çocukların bilim algısının bütüncül bir çerçevede incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem kullanılarak yürütülmüş, bu bağlamda nicel ve nitel verilere araştırma içerisinde yer verilmiştir. Bu kapsamda ölçüt ve ulaşılabilir örneklem yöntemleri kullanılarak üç farklı çalışma grubu belirlenmiştir. Nicel çalışma grubu, okul öncesi dönem çocuğu olan 168 ebeveynden oluşmaktadır. Nitel çalışma grubunda ise 11 ebeveyn ve 3-6 yaş aralığında 11 çocuk yer almaktadır. Araştırmada üç farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak 18 maddeden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ve çocuklardan elde edilen çizimler kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeylerinin eğitim düzeyi ve çocuk yaşı değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği ve ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeylerinin çocukların bilim algısı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda aileler evde, dışarıda ya da herhangi bir ortamda çocukla beraber bilimsel etkinlikler yapmalı, çocukları düşünme, araştırma, gözlem yapma gibi bilimsel süreç becerilerini kullanmaya yönlendirmelilerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR Dizin
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 08-2024
Cilt No 21
Sayı 2
Sayfalar 668 / 693
Doi Numarası 10.33711/yyuefd.1392541
Makale Linki https://doi.org/10.33711/yyuefd.1392541
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Families' Orientation of Children towards Science and Children's Perception of Science

Paylaş