img
THE MEDIATOR ROLE OF TECHNOLOGY USE LEVEL IN THE EFFECT OF SOCIAL MEDIA ON ONLINE PURCHASE INTENTION      
Yazarlar
Öğr. Gör. Kazım Yasin ÖZBEY Öğr. Gör. Kazım Yasin ÖZBEY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR Doç. Dr. Ertuğrul ÇAVDAR
Türkiye
Özet
Alanyazında sosyal medya kullanımının ve teknoloji kullanım düzeyinin çevrimiçi satın alama davranışını pozitif yönde etkilediğini belirten çalışmalar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kullanımının teknoloji kullanım sıklığını ve teknoloji kullanım düzeyini etkileyebileceği göz önüne alınarak sosyal medya kullanımının çevrimiçi satın alama davranışına olan etkisinde teknoloji kullanım düzeyinin aracı rolü araştırılmıştır. Bu amaçla Process Makro 4.2 (Model 4) kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Online olarak uygulanan anket verileri değerlendirilmiş ve 409 katılımcının verisi analize dahil edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal medya kullanımının çevrimiçi satın alma davranışını anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Teknoloji kullanım düzeyinin de çevrimiçi satın alma davranışını anlamlı olarak etkilediği görülmüştür. Yapılan aracılık testi sonucunda ise sosyal medya kullanımının çevrimiçi satın alma davranışı üzerindeki etkisinde teknoloji kullanım düzeyinin güçlü aracılık etkisi olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı KAFKAS UNIVERSITESI IKTISADI VE IDARI BILIMLER FAKULTESI DERGISI
Dergi ISSN 1309-4289
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 15
Sayı 29
Sayfalar 97 / 128
Doi Numarası 10.36543/kauiibfd.2024.005
Makale Linki http://dx.doi.org/10.36543/kauiibfd.2024.005