Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Fuat Erol
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, stratejik marka ittifakına yönelik algılanan marka yabancılığının tüketicilerin satın alma olasılığı üzerindeki etkisini ve bu ilişkide marka ittifakına yönelik tutumun ve marka ittifakı ürününe yönelik algılanan kalitenin paralel aracılık rolünü gelişmekte olan bir ülkenin (Türkiye) tüketicileri üzerinden incelemektir. Ayrıca algılanan marka yabancılığının tutum ve algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici etkisi araştırılmıştır. Bulgulara göre algılanan marka yabancılığı, tutum ve algılanan kalite üzerinde olumlu ve anlamlı etkiye sahiptir. Dahası algılanan marka yabancılığının satın alma olasılığı üzerindeki etkisine tutum ve algılanan kalite aracılık etmektedir. Son olarak, algılanan marka yabancılığının algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici rolü bulunmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eskisehir Osmangazi University Journal of Economics and Administrative Sciences |
Dergi ISSN | 1306-6730 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2023 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 18 / 43 |
Doi Numarası | 10.17153/oguiibf.1145828 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17153/oguiibf.1145828 |