img
GERÇEKÇİ MATEMATİK EĞİTİMİ YÖNTEMİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIFLARDA KESİR KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE ETKİSİ   
Yazarlar
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, ilköğretim 6. sınıflarda, kesirler kavramının, gerçekçi matematik eğitimi yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkileri incelenmiştir.Araştırma, 2005-2006 eğitim-öğretim yılı, ikinci dönemde Terkehaliller ve Şiremirçavuş İlköğretim Okulu 6. sınıfa devam eden 45 (kırkbeş) öğrenciyle yürütülmüştür. Bu okullarda 6. sınıf tek şubeden oluşmaktadır. Sınıflar rastgele (random) ikiye bölünerek her sınıftan birer kontrol ve deney grubu oluşturulmuştur. Uygulama sonrası istatistikler her iki okulun deney ve kontrol grupları birleştirilerek tek deney ve tek kontrol grubu üzerinden yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-7510
Dergi Tarandığı Indeksler TR dizin
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 57 / 74
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 5

Paylaş