img
The Effectof Integrated Turkish and Science Activities in Pre-School Education on Children's Environmental Perception    
Yazarlar
Semra Sak
Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK
Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı:Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde bütünleştirilmiş Türkçe ve fen etkinliklerinin çocukların çevre algısına etkisini belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Karma yöntemin nitel boyutunda fenomenolojik desen, nicel boyutunda ise yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 20 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklarabir çevre resmi çizmeleri istenmiş ve çocuklarla yaptıkları çizimler hakkında birebir görüşmeler yapılmıştır. Çizimler Bir Çevre Çiz Test Rubriği ile değerlendirilmiş ve ilgili rubrik sarı ve mavi renk tonları ile nitel hâle evrilmeye çalışılmıştır. Bulgular: Deney grubunun son testlerinde çizdiği resimlerde çevre ile ilgili figürler artmıştır. Deney grubundaki çocukların son test çizimlerinin bütünleştirilmiş etkinliklerde kullanılan resimli kitaplarla ilgili olduğu bulgulanmıştır. Önemli Vurgular: Araştırmanın sonucunda, resimli çocuk kitapları ile geliştirilen bütünleştirilmiş Türkçe ve fen etkinliklerinin uygulandığı deney grubundaki çocukların çevre algılarındaki değişimin kontrol grubundaki çocuklara göre geliştiği ve daha belirgin olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Education Journal
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2024
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/86159/1525476
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş