img
Sosyal Temsil Kuramı Bağlamında Kurumsal Reklamlar Türk Hava Yolları Örneği   
Yazarlar
Prof. Dr. Muharrem ÇETİN Prof. Dr. Muharrem ÇETİN
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Elif Eşiyok
Atılım Üniversitesi, Türkiye
Özet
Moscovici tarafından geliştirilen sosyal temsil kuramının, iletişim alanı başta olmak üzere çeşitli çalışma ve araştırmalarda kuramsal çerçeve olarak kullanıldığı görülmektedir. Sosyal temsillerde esas amaç bilinmeyen bir olguyu, önceden bilinen ve tanıdık olan kavramlarla açıklamaktır. Benzer şekilde kurumların vurgulamak istedikleri yönlerinin iletilmesi amacına hizmet eden kurumsal reklamlarda, hedef kitlenin önceden bildiği ve aşina olduğu kavram ve simgeler kullanılmaktadır. Bu noktadan hareketle, çalışmada kurumsal reklamlar sosyal temsil kuramı bağlamında ele alınarak incelenmiştir. Araştırmada bir hava yolu şirketi olan ve dünyanın farklı noktalarına uçuşlar gerçekleştiren Türk Hava Yollarının kurumsal reklam örnekleri, sosyal temsil kuramı paradigmaları çerçevesinde ele alınıp değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Dergi ISSN 2147-4524
Dergi Tarandığı Indeksler ulakbim
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2014
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş