Yazarlar |
Prof. Dr. Muharrem ÇETİN
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Cem Yaşın
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Büşra Sönmez
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Geçmişten günümüze bilimsel bilginin gelişimi akademiler ve üniversiteler aracılığıyla söz konusu olmuştur. Buralar akademik çalışmaların yapılabildiği yerlerdir. Dün olduğu gibi bugün de aynı işlevi görmektedirler. Ülkemizde de üniversiteler bünyesinde kurulmuş fakülteler ve enstitüler akademik çalışmaların yapıldığı yerlerdir. Özellikle enstitülerin lisansüstü programlarında bilimsel çalışmaların önemli ayağını oluşturan yüksek lisans ve doktora çalışmaları yapılmaktadır. Diğer bilimsel alanlarda olduğu gibi halkla ilişkiler alanında da lisans programlarının yanı sıra yüksek lisans ve doktora programları açılmaktadır. Özellikle doktora programlarında yapılan tez çalışmalarının bilimsel bilginin gelişimi açısından önemli olduğu bir gerçektir. Çünkü doktora alana önemli bilimsel katkıların sağlandığı bir aşamadır. Bu çalışmada 2015 yılında yapılmış ve halkla ilişkiler alanında YÖK sayfasında yayınlanmış doktora tezlerinin nitel ve nicel özellikleri ile kaynakçada verilen kaynakların türleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunun için uygun ölçek tasarlanmış ve değişken olarak kaynakların türleri, menşeileri, yayın başlık ve içerikleri ile tarihleri belirlenmiştir. Böylece elde edilen veriler ışığında halkla ilişkiler eğitim ve öğretiminin dünyadaki akademik tartışmalar içindeki yerini belirlemek ve bir profilini çıkarmak için çözümlemesi yapılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-4524 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, DOAJ, ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Sayı | 43 |