Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Sema KARA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı: Bu çalışmada ortaokul Görsel Sanatlar Derslerinde çevrimiçi teknolojilerle yüz yüze öğretim uygulamalarının etkili bir şekilde bir arada uygulanmasının öğrencilerin tutum ve ders kazanımlarına etkisi araştırılmıştır. Materyal ve Yöntem: Bu araştırma Ön Test - Son Test Deneme ve Kontrol Grup (Split-Plot-t Design) 2x2 faktörlü (iki grup ve iki ölçüm) ve tekrar ölçümlü desene dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada deney grubuna 6 hafta süre ile haftada iki saat süren oturumlarla “deneysel işlemler” uygulanmıştır. Bulgular: Bu araştırma Ön Test - Son Test Deneme ve Kontrol Grup (Split-Plot-t Design) 2x2 faktörlü (iki grup ve iki ölçüm) ve tekrar ölçümlü desene dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada deney grubuna 6 hafta süre ile haftada iki saat süren oturumlarla “deneysel işlemler” uygulanmıştır. Araştırma grupları iki ayrı gruba ayrılmıştır. Deney grubuyla salı, kontrol grubuyla çarşamba günü uygulama yapılmıştır. Önemli Vurgular: 6 haftalık çevrim içi öğrenme ve yüz yüze öğretim oturumlarına katılan deneklerin görsel sanatlar kazanımları son-test uygulamasından aldıkları puanların ortalaması, ön-test uygulamasından aldıkları puan ortalamasından yüksektir. Deney grubunun görsel sanatlar kazanımları ön-test ve son-test uygulamasından aldıkları puanların ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu anlaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2024 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 464 / 473 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/86159/1525362 |