img
The Effect of Online and Face-To-Face Teaching Method on Course Outcomes and Attitudes in Secondary School 1st Grade Visual Arts Course   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Sema KARA Dr. Öğr. Üyesi Sema KARA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı: Bu çalışmada ortaokul Görsel Sanatlar Derslerinde çevrimiçi teknolojilerle yüz yüze öğretim uygulamalarının etkili bir şekilde bir arada uygulanmasının öğrencilerin tutum ve ders kazanımlarına etkisi araştırılmıştır. Materyal ve Yöntem: Bu araştırma Ön Test - Son Test Deneme ve Kontrol Grup (Split-Plot-t Design) 2x2 faktörlü (iki grup ve iki ölçüm) ve tekrar ölçümlü desene dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada deney grubuna 6 hafta süre ile haftada iki saat süren oturumlarla “deneysel işlemler” uygulanmıştır. Bulgular: Bu araştırma Ön Test - Son Test Deneme ve Kontrol Grup (Split-Plot-t Design) 2x2 faktörlü (iki grup ve iki ölçüm) ve tekrar ölçümlü desene dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada deney grubuna 6 hafta süre ile haftada iki saat süren oturumlarla “deneysel işlemler” uygulanmıştır. Araştırma grupları iki ayrı gruba ayrılmıştır. Deney grubuyla salı, kontrol grubuyla çarşamba günü uygulama yapılmıştır. Önemli Vurgular: 6 haftalık çevrim içi öğrenme ve yüz yüze öğretim oturumlarına katılan deneklerin görsel sanatlar kazanımları son-test uygulamasından aldıkları puanların ortalaması, ön-test uygulamasından aldıkları puan ortalamasından yüksektir. Deney grubunun görsel sanatlar kazanımları ön-test ve son-test uygulamasından aldıkları puanların ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 32
Sayı 3
Sayfalar 464 / 473
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/86159/1525362
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş