img
img
OTELLERE DAİR MÜŞTERİ TATMİNİNİN TAHMİNLENMESİ: MAKİNE ÖĞRENMESİ TEKNİKLERİ İLE BİR UYGULAMA    
Yazarlar (3)
Dr. Öğr. Üyesi Atilla SUNCAK Dr. Öğr. Üyesi Atilla SUNCAK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Fatma Selin Sak
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÖZTAY ÇAĞAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Yapay zekâ algoritmalarının pek çok alanda kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, pazarlama çalışmalarındaki kullanımı da gündeme gelmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı bir yapay zekâ uygulaması olan makine öğrenmesi tekniklerinin pazarlamada kullanımına dair bir örnek sunmaktır. Bu amaçla müşteri tatmininin makine öğrenme teknikleri ile tahminlenmesinin hangi başarı düzeyi ile mümkün olduğu araştırılmıştır. Araştırmada, dünyadaki en büyük seyahat platformu olma özelliğini taşıyan Tripadvisor web sitesinden elde edilen veriler kullanılmıştır. 993 otele ait özellikler ve bu otellerin tatmin skorları kayıt altına alınmıştır. İşletme olanak sayısı, odalardaki özellik sayısı, oda türü sayısı, yer skoru, temizlik skoru, değer skoru, yorum sayısı ile tatmin arasında orta düzeyde ilişki olduğu, hizmet skoru ile de yüksek düzeyde ilişki olduğu sonuçları elde edilmiştir. % 70 eğitim verisi, % 30 test verisi olacak şekilde ikiye ayrılan veri seti ile önce modellerin eğitilmesi sağlanmış, sonra da model başarıları ortaya konmuştur. İlgili değişkenlere dayalı olarak en düşük % 71, en yüksek % 81 başarı oranıyla otellere dair tahminlemenin yapılmasının mümkün olduğu sonuçları elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-243X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 673 / 702
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ppad/issue/87363/1497396
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş