img
Marka Farkındalığı ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisinde Marka Tatmininin Düzenleyicilik Etkisi    
Yazarlar
Doç. Dr. Alev SÖKMEN
Türkiye
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. Selda YORDAM DAĞISTAN
Türkiye
Özet
Amaç – Bu çalışmada marka farkındalığı ile işten ayrılma niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu varsayılarak aralarındaki ilişkide marka tatmininin düzenleyicilik etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışanların işten ayrılma niyetlerinde demografik özelliklerin yanı sıra örgütsel faktörlerin de etkisi vardır. İşveren markasına yönelik olumlu tutum içinde olan çalışanın sosyal kimlik teorisine göre örgütsel aidiyet ve tatmin duygusu içinde olabileceği ve algılanan marka tatmininin işten ayrılma niyetinde düzenleyici rol üstleneceği varsayılmıştır. Yöntem – Bu amaç doğrultusunda Ankara’da iki hastanenin büro çalışanlarından (büro çalışanı, yönetici ve teknisyenler) kolayda örnekleme yöntemiyle 437 kişiye ulaşılmıştır. Çalışmada nicel veri toplama yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve regresyon testleri uygulanmıştır. Bulgular – Analiz sonuçları marka farkındalığı ile işten ayrılma niyeti arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu ve marka tatminin bu ilişkide düzenleyici etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca marka tatmini ile işten ayrılma niyeti arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Tartışma – Bu çalışmada; marka farkındalığı ve marka tatmininin ile işten ayrılma niyeti üzerinde negatif yönlü etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ilgili alan yazını destekler niteliktedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İşletme Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-0712
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2023
Cilt No 15
Sayı 4
Sayfalar 2952 / 2963
Doi Numarası 10.20491/isarder.2023.1759
Makale Linki https://www.isarder.org/index.php/isarder/article/view/2059/1982