Yazarlar |
Kübra Kutluata Aksu
|
Gökhan Kenek
Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç – Bu çalışmanın temel amacı işveren markasının, iş tatmini ve örgüt bağlılık üzerine olanetkisini ve bunun yanında iş tatmininin, işveren markası ile örgütsel bağlılık arasında öngörülenaracılık rolünü incelemektir.Yöntem – Çalışma 2019 Kasım-Aralık ayları içerisinde, kolayda örnekleme ile ulaşılan inşaatsektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin 141 çalışanının katılımıyla gerçekleşmiştir. Anketyöntemi ile elde edilen veriler doğrultusunda SPSS 26 programı kullanılarak korelasyon veregresyon analizleri yapılmıştır.Bulgular – Analiz sonuçlarına göre işveren markasının, iş tatminini ve örgütsel bağlılığı olumluyönde etkilediği ve aralarında pozitif yönlü kuvvetli ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Bunun yanındaiş tatmininin, işveren markası ile örgütsel bağlılık arasında kısmi aracılık etkisine sahip olduğusaptanmıştır.Tartışma – Son dönemlerde işgücü rekabeti açısından oldukça önemsenen konuların başında gelen“işveren markası” mevcut çalışanların örgütlerine bağlılıklarını artırma, potansiyel işgücü üzerindeise çalışılabilecek uygun bir yer algısı oluşturarak onların ilgisini çekmekte örgütlere avantajsağlayabilmektedir. Bu çalışmada ulaşılan sonuçlara göre de işveren markası çalışanların işlerindenduydukları memnuniyet düzeyini ve örgütlerine karşı bağlılıklarını artırmakta etkili bir değişkenolarak rol oynamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İşletme Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-0712 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 4085 / 4096 |
Doi Numarası | 10.20491/isarder.2020.1091 |
Makale Linki | https://www.isarder.org/2020/vol.12_issue.4_article51.pdf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |
Google Scholar | 10 |