Yazarlar |
Kamil Çelik
Bartın Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
E-öğrenme her geçen gün önemini artırmaktadır. Birçokaraştırmacı e-öğrenme alanında çalışmalar yaparak, alan yazınına katkısağlamaktadır. Bu çalışmada e-öğrenme öğrencileri tarafından algılananperformansın kullanıcı tatminine etkisi araştırılmıştır. Önerilen modeldealgılanan performans bileşeni algılanankalite ve algılanankullanılabilirlik bileşenleri olarak ayrıştırılmıştır. Algılanan kalitebileşeni, bilgi kalitesi, hizmet kalitesi ve sistem kalitesi alt boyutlarındanmeydana gelmektedir. Algılanan kullanılabilirlik bileşeni ise algılananfayda ve algılanan kullanım kolaylığı alt boyutlarından oluşmuştur. Bubağlamda Gazi Üniversitesinde öğrenim gören 225 e-öğrenme lisansüstüöğrencisine anket uygulanmıştır. İlk olarak R programında yapılandoğrulayıcı faktör analizi neticesinde uyum iyiliği değerlerinin kabuledilebilir düzeyde olduğu görülmüştür. Böylece elde edilen verilerlekurulan modelin uyumlu olduğu tespit edilmiştir. İkinci adımda iseyapısal eşitlik modeli analizi yapılarak hipotezler test edilmiştir. Bunagöre e-öğrenme sistemini kullanan öğrencilerin memnuniyetlerinin %75(R 2 =0.75) oranında algılanan kalite ve algılanan kullanılabilirlikdeğişkenleri tarafından açıklandığı, %25 oranında ise başka etkenlertarafından açıklandığı görülmüştür. Ayrıca algılanan faydanın, algılanankullanım kolaylığının ve bilgi kalitesinin öğrencilerin memnuniyetiüzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin bulunduğu fakat hizmetkalitesinin ve sistem kalitesinin anlamlı ve pozitif bir etkiye sahipolmadığı tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 21 |
Sayfalar | 73 / 92 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.13574 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.7827/turkishstudies.13574 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |
Google Scholar | 7 |