img
Algılanan Performansın E-Öğrenme Kullanıcılarının Memnuniyetleri Üzerindeki Etki    
Yazarlar
Kamil Çelik
Bartın Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
E-öğrenme her geçen gün önemini artırmaktadır. Birçokaraştırmacı e-öğrenme alanında çalışmalar yaparak, alan yazınına katkısağlamaktadır. Bu çalışmada e-öğrenme öğrencileri tarafından algılananperformansın kullanıcı tatminine etkisi araştırılmıştır. Önerilen modeldealgılanan performans bileşeni algılanankalite ve algılanankullanılabilirlik bileşenleri olarak ayrıştırılmıştır. Algılanan kalitebileşeni, bilgi kalitesi, hizmet kalitesi ve sistem kalitesi alt boyutlarındanmeydana gelmektedir. Algılanan kullanılabilirlik bileşeni ise algılananfayda ve algılanan kullanım kolaylığı alt boyutlarından oluşmuştur. Bubağlamda Gazi Üniversitesinde öğrenim gören 225 e-öğrenme lisansüstüöğrencisine anket uygulanmıştır. İlk olarak R programında yapılandoğrulayıcı faktör analizi neticesinde uyum iyiliği değerlerinin kabuledilebilir düzeyde olduğu görülmüştür. Böylece elde edilen verilerlekurulan modelin uyumlu olduğu tespit edilmiştir. İkinci adımda iseyapısal eşitlik modeli analizi yapılarak hipotezler test edilmiştir. Bunagöre e-öğrenme sistemini kullanan öğrencilerin memnuniyetlerinin %75(R 2 =0.75) oranında algılanan kalite ve algılanan kullanılabilirlikdeğişkenleri tarafından açıklandığı, %25 oranında ise başka etkenlertarafından açıklandığı görülmüştür. Ayrıca algılanan faydanın, algılanankullanım kolaylığının ve bilgi kalitesinin öğrencilerin memnuniyetiüzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin bulunduğu fakat hizmetkalitesinin ve sistem kalitesinin anlamlı ve pozitif bir etkiye sahipolmadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 13
Sayı 21
Sayfalar 73 / 92
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.13574
Makale Linki http://dx.doi.org/10.7827/turkishstudies.13574
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 7
Algılanan Performansın E-Öğrenme Kullanıcılarının Memnuniyetleri Üzerindeki Etki

Paylaş