Yazarlar |
Ahmet Büyükeke
Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Cevriye Gencer
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kullanıcıların deneyim, görüş ve tavsiyelerini içeren sosyal medya verileri, seyahate yeniçıkacak olanların kararlarını etkileyen en önemli unsurlardandır. Bu nedenle, Türkiyeekonomisinde vazgeçilmez bir değere sahip olan turizm sektörü için geliştirilecek olanstratejilerde hem politika yapıcıların hem de otel işletmelerinin müşteri yorumlarını dikkatealmaları, uygun yöntemlerle analiz etmeleri ve anlamlandırmaları gerekmektedir. Bubilgiler ışığında gerçekleştirilen çalışmanın temel amacı, büyük sosyal medya verilerindengüncel metin madenciliği yöntemleriyle otel işletmeleri açısından rekabetçi bir zekâoluşturulmasıdır. Uygulama alanı olarak Antalya bölgesinin seçilmesinin temel sebebi hemtemel bir cazibe merkezi olması, hem de Türkiye'nin turizm başkenti olarak kabuledilmesidir. Veriler, Tripadvisor platformundan crawler geliştirilerek otomatik olaraktoplanmıştır. Toplam yorum sayısı 212,435’tir. Duygu Analizi için; Lojistik Regresyon,Destek Vektör Makinesi ve Naive Bayes kullanılmıştır. Analiz sonucunda yorumlarının%80’inin olumlu, %20’sinin olumsuz olduğu bulunmuştur. Konu analizi sonucunda;Deneyim %26,70 ile birinci, Değer ve Eğlence %24,68 ile ikinci, Şikâyet %20,41 ile üçüncüsırada yer almaktadır. Diğer konular; %16,15 ile Temel Hizmetler ve %12,06 ile YapılacakŞeyler’dir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Tourism and Gastronomy Studies |
Dergi ISSN | 2147-8775 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 322 / 335 |
Doi Numarası | 10.21325/jotags.2020.550 |
Makale Linki | https://jotags.org/2020/vol8_issue1_article19.pdf |