Yazarlar (3) |
![]() |
![]() Türkiye |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel yaratıcılığa yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgu bilim çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya, aktif olarak görev yapmakta olan on ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Katılımcıları belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada verileri toplamak için öncelikle doksan iki ortaokul matematik öğretmenine yaratıcılığa teşvik edici öğretmen davranışları ölçeği uygulanmıştır. Ardından yüksek puan alan on öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde öğretmenlere matematiksel yaratıcılığı desteklemeye yönelik sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin yaratıcılık kavramına orijinallik ile vurgu yaptıkları, matematiksel yaratıcılık kavramı için problem çözmeyi, orijinalliği ve üst düzey düşünmeyi vurguladıkları görülmüştür. Bu görüşler alan yazında da birçok araştırmacının değindiği kavramlardır. Dolayısıyla, görüşme yapılan matematik öğretmenlerinin görüşlerinin birçoğu matematiksel yaratıcılık için geçerli ifadelerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2023 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 662 / 681 |
Doi Numarası | 10.24106/KEFDERGI-2023-0032 |
Makale Linki | doi: 10.24106/KEFDERGI-2023-0032 |