img
img
Middle School Teachers Views on Mathematical Creativity and Supporting Mathematical Creativity    
Yazarlar (3)
Mine Turan
Dr. Öğr. Üyesi Şeyma ŞENGİL AKAR Dr. Öğr. Üyesi Şeyma ŞENGİL AKAR
Türkiye
Elif Saygı
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel yaratıcılığa yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgu bilim çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya, aktif olarak görev yapmakta olan on ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Katılımcıları belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada verileri toplamak için öncelikle doksan iki ortaokul matematik öğretmenine yaratıcılığa teşvik edici öğretmen davranışları ölçeği uygulanmıştır. Ardından yüksek puan alan on öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde öğretmenlere matematiksel yaratıcılığı desteklemeye yönelik sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin yaratıcılık kavramına orijinallik ile vurgu yaptıkları, matematiksel yaratıcılık kavramı için problem çözmeyi, orijinalliği ve üst düzey düşünmeyi vurguladıkları görülmüştür. Bu görüşler alan yazında da birçok araştırmacının değindiği kavramlardır. Dolayısıyla, görüşme yapılan matematik öğretmenlerinin görüşlerinin birçoğu matematiksel yaratıcılık için geçerli ifadelerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2023
Cilt No 31
Sayı 4
Sayfalar 662 / 681
Doi Numarası 10.24106/KEFDERGI-2023-0032
Makale Linki doi: 10.24106/KEFDERGI-2023-0032
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Middle School Teachers Views on Mathematical Creativity and Supporting Mathematical Creativity

Paylaş