img
Investigation of the Perspectives of Medical Faculty Students in Different Terms on Anatomy Education    
Yazarlar
Demet Şencan Şenol
Deniz Şenol
Türkiye
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Tıp ve sağlık bilimleri eğitiminde oldukça büyük bir öneme sahip olan anatomi bilimi, insan vücudunu, sistemlerini, organları ve organların birbirleriyle olan ilişkilerini incelemektedir. Tıp biliminin ve de eğitiminin temeli olarak kabul edilen anatomi eğitimine öğrencilerin bakış açısı gerek teknolojinin gelişmesine bağlı olarak gerekse hekim adayı olmaya yaklaşmasıyla değişiklik göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, farklı dönemlerdeki tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine bakış açılarının incelenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya tıp fakültesinde okuyan Dönem I-VI öğrencilerinden toplam 557 kişi katıldı. Öğrencilere “Whatsapp” uygulaması üzerinden “Google Forms”ta hazırlanan anket çevrimiçi olarak gönderildi. Verilerde tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanıldı. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre Dönem I-III öğrencilerinin anatomi eğitimine daha çok önem verdikleri belirlendi. Dönem IV-VI öğrencilerinin ise klinikte uygulamaların daha önemli oldukları düşüncesine sahip oldukları belirlendi. Dönem I-III öğrencilerinin mesleki açıdan kadavra üzerinden anatomi eğitiminin önemli olduğu düşüncesine sahip oldukları gözlendi. Dönem IV-VI öğrencilerinin anatomi eğitimde üç boyutlu anatomi materyallerinin de kullanılması gerektiği düşüncesine sahip olduğu tespit edildi. Sonuç: Sonuç olarak öğrencilerinin aldığı anatomi eğitiminin içeriğinin tekrar gözden geçirilerek öğrencilerin mesleki gelişimleri için yeni bir müfredat hazırlanması gerektiği kanısındayız. Anatomi eğitiminin klinik bilimlerle multidisipliner bir müfredata sahip olmasının Dönem IV-VI öğrencilerinin fikirlerini değiştirebileceğini düşünmekteyiz. Bu çalışma anatomi eğitimi açısından tıp ve sağlık bilimleri alanlarında yapılacak çalışmalar için bir kaynak oluşturacaktır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sağlık Bilimlerinde Değer
Dergi ISSN 2792-0542
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 411 / 415
Doi Numarası 10.33631/sabd.1523923
Makale Linki http://dx.doi.org/10.33631/sabd.1523923