img
img
Evaluating Anatomy Education in Vocational Higher Schools through Student Feedbacks    
Yazarlar (3)
Derya Sahın Ozturkcan
Öğr. Gör. Oğuzhan HARMANDAOĞLU Öğr. Gör. Oğuzhan HARMANDAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Nadire Ünver Doğan
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı Meslek Yüksekokullarındaki öğrencilerin görüşlerini alarak anatomi dersi ile ilgili tutumlarının değerlendirmesidir. Yöntem: Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi Çatalzeytin Meslek Yüksekokulunun farklı programlarında (Engelli Bakım ve Rehabilitasyon, Fizyoterapi ve Yaşlı Bakım Programları) öğrenim gören ve anatomi dersini teorik olarak alan 639 öğrenciye anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik bir anket çalışmasıdır. Anket formunda teorik derslerin değerlendirilmesine yönelik 29 soru, sınavların değerlendirilmesine yönelik sekiz soru yer almaktadır. Anket soruları internet üzerinde oluşturulmuş olup çalışmayı kabul eden öğrencilerle anket sorularına ulaşabilecekleri adres linki paylaşılmıştır. Bulgular: Öğrenciler anatomi ders içeriğinin mesleki anlamda yetişmeme katkı sağlıyor sorusuna %60,5’i olumlu cevap verirken, %18,2’si olumsuz cevap vermiştir. Öğrenciler teorik derslerin yanında pratik derslerinde olması gerekir sorusuna %80,9’u olumlu cevap verirken %7,1’i olumsuz cevap vermiştir. Sınavların değerlendirilmesi sorularında ise öğrenciler teorik sınavlarda resimli-şekilli sorular bulunmalı sorusuna %63,8’i olumlu cevap verirken, %19,5’i olumsuz cevap vermiştir. Öğrenciler teorik sınavların yanında pratik sınavlarında yapılması düşüncesindeyim sorusuna %50’si olumlu cevap verirken, %27,6’sı olumsuz cevap vermiştir. Sonuç: Öğrencilerin görüşlerini içeren bu çalışma sonucunda, anatomi eğitiminde teorik derslerin yanında mutlaka pratik derslerinde olması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca anatomi dersinin çabuk unutulmasından dolayı ileriki yıllarda hatırlatma derslerinin faydalı olacağı belirtilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Genel Tıp Dergisi
Dergi ISSN 2602-3741
Dergi Tarandığı Indeksler Art Index (Art Research Database, EBSCO)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Cilt No 34
Sayı 5
Sayfalar 598 / 602
Doi Numarası 10.54005/geneltip.1362578
Makale Linki http://dx.doi.org/10.54005/geneltip.1362578
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Evaluating Anatomy Education in Vocational Higher Schools through Student Feedbacks

Paylaş