| Yazarlar (2) |
|
|
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Sosyobilimsel konular (SBK) tek bir doğru cevabı olmayan, farklı görüşlere sahip kişiler tarafından farklı değerlendirilebilen, karmaşık, ikilemli, açık uçlu ve yoruma açık konulardır (Sadler, 2004; 2011; Sadler ve Zeidler, 2005; Topçu, 2017). SBK hem fen bilimlerini ilgilendirmektedir hem de sosyal hayatta bir karşılıkları vardır (Eastwood vd., 2012). SBK içerisine küresel ısınma, nükleer enerjinin kullanımı, organ bağışı, genetik kopyalama, kök hücre tedavisi, nanoteknolojinin gündelik hayatta kullanımı gibi çeşitli alanlardaki güncel konular girmektedir. SBK’ların insanların sosyal hayatında doğrudan ilgili oldukları konular olmaları dolayısıyla salt bilimsel anlamda değil aynı zamanda toplumsal açıdan da önemli olduğu söylenebilir. Örneğin, bir bölgeye fabrika kurulumu toplumun bakış açısı özelinde değerlendirildiğinde, fabrika kurulumunun iş ve istihdam noktasında insanların ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli olduğu bir yanda, fabrikaların çevreye zararları diğer yanda değerlendirilmektedir. Bu da konunun tek boyutlu olmadığını göstermektedir (Topçu, 2017). SBK Türkiye’de ilk olarak 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında ön plana çıkarılmış (MEB, 2013) ve son öğretim programında da vurgulanan alanlardan biri olmuştur (MEB, 2018). Buradan, SBK’nın öğretim programında giderek önem kazandığı söylenebilir. Bu durumun temelinde SBK’nın bilimsel ve toplumsal yönünün olması etkilidir. Buna göre öğrencilerin okulda öğrendikleri |
| Anahtar Kelimeler |
| Kitap Adı | FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ-III |
| Bölüm(ler) | Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kullanımına İlişkin Görüşleri |
| Kitap Türü | Kitap Bölümü |
| Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
| Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
| Kitap Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2022 |
| ISBN | 978-625-8155-25-9 |
| Basıldığı Ülke | Türkiye |
| Basıldığı Şehir | Ankara |