Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İçinde bulunduğumuz çağda teknoloji, getirileri ve var olan toplumsal düzen içerisinde değişim ve dönüşüme uğrattığı birçok alan ile sayısız araştırmaya konu olmuştur (Li, Su, Zhang & Mao, 2018). Değişim ve dönüşüme uğrayan alanlara sağlık, ekonomi, spor, siyaset, ulaşım ve eğitim gibi alanlar örnek verilebilir. Bu alanlar içerisinde eğitimin önemli bir yeri bulunmaktadır. Çünkü insanlar eğitim ile yaşadığı topluma daha rahat ayak uydurabilmekte, deneyimler kazanabilmekte ve çağın gerektirdiği birçok beceriyi kazanabilmektedir. Bu amaçla eğitimde teknoloji kullanımın yaygınlaşması yeni ve alternatif uygulamalarında kullanılmasına fırsat tanımaktadır. Sanal ve üç boyutlu eğitim ortamları, simülasyonlar, uzaktan eğitim uygulamaları ve etkileşimli dijital sınıflar bu uygulamaların başında gelmektedir (Reddy & Reinartz, 2017). Eğitimde teknoloji kullanımı ve dijital uygulamaların artışı şüphesiz eğitimin her kademesinde kendine yer bulmaktadır. Bu uygulamalar içerisinde daha kompleks ve deneyim gerektiren uygulamalar ise yoğun olarak yükseköğretim düzeyinde gerçekleşmektedir.Bilim ve teknolojinin gün geçtikçe ilerlemesi ve dijital uygulama yoğunluğunun artması, dijital dönüşümü de zorunlu hale getirmektedir (Matt, Hess & Benlian, 2015). Uzmanlık eğitimleri ve bireylerin mesleğe başlamadan önceki son eğitim düzeyi olan üniversiteler bu bağlamda çağa ayak uydurabilmeli ve dijital dönüşümü en etkili şekilde kullanabilen kurumlar olmak durumundadır (Berman, 2012). Yükseköğretimde dijital dönüşüm uygulamalarına değinilmeden önce dijital dönüşüm kavramına değinilmesi yerinde olacaktır. Dijital dönüşüm genel olarak “iş süreçlerinin |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Eğitimde Metaverse: Kuram ve Uygulamalar |
Bölüm(ler) | YÜKSEKÖĞRETİMDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE METAVERSE |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
ISBN | 978-625-6939-15-8 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |