Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Son zamanlarda teknolojinin de gelişmesiyle birlikte her geçen gün yeni bir beceri türü ortaya çıkmaktadır. Yaşam becerileri olarak da bilinen bu meziyetlerin sayısı önceleri bir elin parmakları kadar iken yirmi birinci yüzyıla gelindiğinde sayıları onlarla ifade edilen seviyelere ulaştığı görülmektedir. Adını içinde bulunduğumuz yüzyıldan alan 21. yüzyıl becerileri; analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, üretken ve girişimci olma, yaratıcı düşünme, yeniliklere uyum sağlama ve yenilikçi düşünme, okuma ve dil becerilerine sahip olma, fen ve matematik başta olmak üzere bazı bilimsel okuryazarlıklardan haberdar olma, bilişim, medya ve dijital kavramlarını da içine alan Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) okuryazarlığına sahip olma, sosyal ve kültürler arası becerilere sahip olma, kendini yönlendirme ve kendine güvenme, işbirliği yapma, ekiple çalışma, inisiyatif kullanma, hesap verebilme, sorumluluk alma ve liderlik yapma vb. yeteneklerden oluşmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Eğitim ve Bilim 2022-III |
Bölüm(ler) | Fen Öğretiminde 21.Yüzyıl Becerilerinin Önemi |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
ISBN | 978-625-8217-83-4 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |