Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İnsanlık tarihine bakıldığında yaratıcılık hakkında birçok farklı tanım yapıldığı görülebilir. Etimolojik açıdan yaratıcılık, Latince “creare”, İngilizce “create” sözcüklerinden türetilmiştir. Yaratıcılık genel anlamda bir şeyler oluşturmak, yeniden yorumlamak ve keşfetmek anlamlarında kullanılmaktadır (Kim, 2019; Memduhoğlu ve ark., 2020). Yaratıcılık denildiği zaman akla gelen ilk kavram var olmayan bir şeyi üretmek ya da doğurmak olmaktadır (Leong ve Qiu, 2013; Sternberg, 2018). Aslında burada insanı ön plana çıkaran ve farklılıkları ifade eden bir kavram söz konusudur. Yani “insan yaratıcılığı” kavramı.İnsan yaratıcılığı dünyaya renk katan bir şeydir (Barron, 1969). Diğer bir ifadeyle insan türünün belki de en önemli özelliğidir (Brandt ve Eagleman, 2017). Yaşam alanınız içerisinde bulunan bir ormanlık alana gittiğinizi düşünün. Buraya bugünden yaklaşık 500 yıl önce de gelseydiniz yine benzer bir ortam görecektiniz. Bunun sebebi, doğanın ve hayvanların yaşayış, varoluş ve düşünüş biçimlerinin pek fazla değişikliğe uğramadan yaşam döngüsünde benzer şekilde ilerlemesidir. Daha doğrusu insan dışındaki varlıkların ve canlıların nesilden nesile aynı şeyleri yapmaya devam ediyor olmasıdır. Ancak insanlar ise bu durumun aksine oldukça farklı bir evrim süreci geçirmektedir. Sürekli yaşadıkları çevreyi değiştirmekte ve yenilemektedir (Cox, 2020). Bu durumun meydana gelmesine ve insanların sürekli değişim yaşamasına neden olan motor güç ya da katalizör etki ise insan yaratıcılığıdır (Dijksterhuis ve Meurs, 2006). |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Eğitimde Liderlik Yaklaşımları |
Bölüm(ler) | Eğitimde Yaratıcı Liderlik |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
ISBN | 978-625-6995-20-8 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |