Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Rekabetin çok yoğun olduğu pazar koşullarında işletmeler amaçlarına ulaşmada güçlüklerle karşılaşmakta ve rekabette üstünlük kazanmak için doğru müşteri ilişkileri yönetimini bulma konusunda yoğun çaba harcamaktadırlar. Doğru müşteri ilişkileri yönetimiyle müşteri sadakati artabilecek, böylece mal/hizmet satışları da artacaktır. Aynı zamanda potansiyel müşteriler de cezbedilerek, uzun dönemde satışlar da olumlu etkilenebilecektir.(Takala ve Uusitalo, 1996).Müşterilerin işletmeden mal veya hizmet satın almaktan vazgeçme nedenleri araştırıldığında temel sebeplerden birisinin iletişimin kurulduğu temas noktalarının tatmin edici olmaması olduğu görülmektedir. Genelde temas noktalarının sebep olduğu eksikliklerden dolayı müşteriler herhangi bir zaman ihtiyaç duydukları bilgiyi almak için telefon, faks, elektronik veri değişim araçlarını kullanarak iletişim kurmakta ve o anda bu noktalarda çalışan personelin hızı, etkili, net ve tatmin edici hizmeti sunabilmeleri büyük önem taşımaktadır. Ancak bu hizmet bazen personelin yeterli nitelik ve niceliğe sahip olmamasından, gerekli teknolojik araçlarının eksikliğinden ya da her ikisinin de yanlış yönetiminden dolayı görülememektedir (Ryals ve Knox, 2001). |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Sosyal Bilimlerde Güncel Tartışmalar 10 |
Bölüm(ler) | İlişki Kalitesi ve Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetimi |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
ISBN | 978-625-7799-72-0 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Ankara |