Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
Özet |
Günümüzde bilgi teknolojisi (BT) tüm organizasyonlarda mevcuttur. Teknolojinin gerek mobil gerekse masa başı olsun yaygın kullanımı, bilgi teknolojilerine ve tabii olarak yönetimine olan ilgiyi günden güne arttırdı. Bu, BT Yönetişimi ‘ne (ITG) özel bir şekilde odaklanmayı gerektirmektedir. İşi BT üretmek olmayan, sektör olarak bilişime en uzak nokta yer alan firmaların dahi bilişim teknolojilerine bağımlı olduğu bir çağda yaşanılmaktadır. Ekili yönetişime sahip kuruluşların, bir dizi bilgi teknolojileri yönetişimi mekanizmasını aktif olarak benimsediklerini söylemek yanlış olmamaktadır. Ancak, kimi durumlarda bilişim yönetişimi tanımlarında bile tutarsızlıklar mevcuttur. Böylesi durumlarda halen yönetişim mi-yönetim mi ayrımına gidilmekte bile zorlanılan, yalnızca pratikte uygulama alanı bulabilecek iyi uygulama örnekleri ile anket bazlı soru cevap ve istatistiki verilerle donatılmış araştırmaların varlığı doludizgin gitmektedir … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Social Mentality And Researcher Thinkers Journal |
Dergi ISSN | 2630-631X |
Dergi Tarandığı Indeksler | Eurasian Scientific Journal Index |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 59 |
Sayfalar | 841 / 848 |
Doi Numarası | 10.29228/smryj.62245 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.29228/smryj.62245 |