img
img
İlkokul Matematik Kitaplarının Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi    
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Neşe Işık Tertemiz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, ilkokul matematik öğretmen kılavuzu, ders ve çalışma kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma betimsel bir çalışma olup tarama modeliyle hazırlanmıştır. Uygulama sonunda elde edilen veriler SPSS 16 paket programı ile analiz edilmiştir. Veri analizlerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara bakıldığında, öğretmenlerin ortalama% 75’inin matematik öğretmen kılavuzu, ders ve çalışma kitaplarını sık sık ve her zaman aralığında kullandıkları; matematik kılavuz kitabı kullanımının öğretmenlerin en son bitirdikleri egitim düzeyi, mezun olunan program ve ögretmenlerin okuttukları sınıf düzeyine göre farklılık göstermediği ancak öğretmenlerin meslekteki kıdemlerine ve görev yaptıkları okulların sosyo-ekonomik düzeyine göre manidar bir farklılık gösterdiği; matematik ders …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Curriculum and Instructional Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler Social Science Research Network (SSRN); Scientific World Index; Sosyal Bilimler Atıf Dizini (SOBIAD); Research Bible (Academic Resource Index); International Index Copernicus; Eurasian Scientific Journal Index (ESJI);
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2014
Cilt No 3
Sayı 5
Makale Linki https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=tr&user=VDt3vegAAAAJ&citation_for_view=VDt3vegAAAAJ:u5HHmVD_uO8C
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4
Google Scholar 19

Paylaş