| Yazarlar (2) |
|
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmada, 3. sınıf Matematik dersinde yer alan uzunluk ve çevre konularının öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ili sınırlarında yer alan bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi kullanılmıştır. Veriler SPss paket programıyla analiz edilmiş ve analiz sürecinde bağımlı ve bağımsız ölçümlerde t testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, deney grubu ile kontrol grubu arasında son-test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu ortaya konmuştur. Uygulanan yaratıcı drama yönteminin ders kitabındaki etkinliklere göre akademik başarıyı daha çok artırdığı söylenebilir |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi |
| Dergi ISSN | 1300-8811 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 07-2015 |
| Cilt No | 23 |
| Sayı | 3 |
| Sayfalar | 1081 / 1090 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/22598/241402 |