Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
1. GİRİŞ20. yüzyıl başlarında İtalya’da oluşan fütürizm akımı geçmişin tüm yaklaşımlarına karşı çıkarak, modernizm ile uyum gösteren teknoloji, dinamizm, yenilik ve gelecekçiliği öven bir anlayışa sahiptir. Tüm avangart akımlar arasında Fütürizm, sanatların beş duyunun sentezinde daha radikal bir şekilde birleşmesini amaçlayan akımdır. Fütürizm akımı ile beraber gıda sanatı, koku sanatı ve tat alma sanatı gibi yeni üretim alanlarının oluşması sağlanmıştır. Fütürizm öncesi gıda betimlemeleri yalnızca göze hitap ederken, bu dönem sonrası eserler izleyicilerin beş duyusuna hitap etmiştir. Artık beslenme ihtiyacına saf bir yanıt olarak düşünülmeyen yemek pişirme, görsel yönle kaçınılmaz bir ilişkisi olan gerçek bir" damak sanatı" olarak gelişmiştir (Rossi & Mele, 2016). Fütürist mutfak akımı geçmişte kalmış olsa da teknolojinin gelişmesi ile beraber fütüristik deneyim olgusu tekrar ortaya çıkmıştır. Sanayi, teknoloji, tıp, ziraat gibi alanlar ile birlikte yiyecek içecek endüstrisi de bu olguyu benimsemeye başlamıştır. Teknolojiyi kullanmak isteyen yiyecek içecek işletmeleri bu sayede performanslarını arttırıp, daha fazla verim almaktadır. Aynı zamanda sürekli değişen tüketici istek ve beklentilerinin karşılanmasına yardımcı olmaktadır (Çalhan & Kılıçhan, 2018). Tüketici istek ve beklentilerinde yaşanan değişimler işletmeleri |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Turizm ve Destinasyon Araştırmaları VI |
Bölüm(ler) | Fütüristik Yiyecek-İçecek Hizmeti Sunan İşletmelere Genel Bir Bakış |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2024 |
ISBN | 978-625-6321-25-0 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Çanakkale |