img
Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecinden Elde Ettikleri Deneyimler   
Yazarlar
YÜZBAŞIOĞLU MUSTAFA KEMAL
Türkiye
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Türkiye
Özet
Tüm dünyaya yayılarak salgın halini alan COVID-19 nedeniyle diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de okullar uzaktan eğitim sürecine geçiş yapmak durumunda kalmıştır. Özellikle öğrencilere yaşam becerilerini kazandırmanın esas olduğu ilkokul düzeyinde salgın döneminde sürdürülen eğitim-öğretimin niteliği ve geleceği merak konusudur. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları durumları ve bu sürece ilişkin çıkarımlarını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin yedi farklı bölgesindeki resmi kurumlarda öğretmenlik yapan, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş toplam 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmenin kullanıldığı araştırmada elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin görüşleri öğretim, paydaşlar, öneriler ve salgının geleceğe yansımaları olmak üzere dört tema altında toplanmıştır. Bu temalardan ilki olan öğretim temasında öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımlara tam olarak ulaşamadığını, bunun temel nedeninin teknoloji kullanımındaki eksiklikler olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanında öğrencilerin derse katılım azlığının da etkili olduğunu dile getirmişlerdir. Paydaşlar temasında veli katılımının önemine dikkat çekilmiştir. Öneriler temasında sınıf öğretmenleri hedef, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme ve değerlendirme alanına yönelik öneriler sunmuştur. Salgının geleceğe yansımaları temasında ise sınıf öğretmenleri uzaktan eğitim, salgın sürecinin etkileri ve telafi programlarını vurgulamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan hareketle öğrencilere teknolojik araç ve internet desteği sağlanması, öğretmenlerin yetiştirilmesi sırasında olası kriz durumlarına yönelik eğitimler verilmesi gibi öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı EĞİTİM VE BİLİM
Dergi ISSN 1300-1337
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2023
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/12026/3490
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş