img
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ve eleştireldüşünme becerilerini belirleyerek çeşitli değişkenler açısından incelemek ve bu ikikavramın ilişkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Ana BilimDalı’nda öğrenim görmekte olan 415 öğrenci ile yürütülen araştırmanın verileri“Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği” ve “Kritik Düşünme Ölçeği” ile toplanmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca ilişkinin tespiti için Pearson Momentler ÇarpımıKorelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının, “açık fikirlilik”ile “sorgulayıcı ve etkili öğretim” boyutları dışındaki boyutları ve yansıtıcı düşünmeeğilimleri açısından ölçekten aldıkları ortalama puanlarının ölçek orta puanının üzerindeoldu-ğu bulunmuştur. Yansıtıcı düşünme eğilimleri erkek öğrenciler lehine anlamlıfarklılık gösterir-ken, sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sınıföğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri de benzer şekilde ölçek orta puanınınüzerindedir. Bunun yanı sıra cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından puanlar arasında anlamlıbir farklılık görülmemiştir. Son olarak, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünmeeğilimleri ile eleştirel düşünme becerileri arasında pozitif yönlü, orta düzeyde bir ilişkisaptanmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Education Journal
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2018
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş