Yazarlar |
Esed Yağcı
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Tarık Başar
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Programı'nda öğrencilerin temel yaşam becerilerinin yanı sıra, sosyal bilgiler, fen ve teknoloji derslerine temel oluşturacak nitelikte bilgilere de sahip olmaları beklenmektedir. Bu araştırmada hayat bilgisi dersinin, fen ve teknoloji dersindeki öğrenme düzeyini yordama gücünün ortaya koyması amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda ise öğrencilerin 3. Sınıf hayat bilgisi dersi karne notlarının, 4. sınıf fen ve teknoloji dersi karne notlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin 4. Sınıf fen ve teknoloji dersi karne notlarına ilişkin toplam varyansın, %57'si, 3. sınıf hayat bilgisi dersi karne notları ile açıklanabilmektedir. Benzer şekilde, öğrencilerin 3. sınıf hayat bilgisi dersi başarı testinden aldıkları puanların, 4. sınıf fen ve teknoloji dersi başarı testinden aldıkları puanların anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin 4. sınıf fen ve teknoloji dersi başarı testinden aldıkları puanlara ilişkin toplam varyansın, %47'si, 3. sınıf hayat bilgisi dersi başarı testinden aldıkları puanlar ile açıklanabilmektedir. Ayrıca yapılan tetrakorik korelasyon analizi sonucunda; 3. sınıf hayat bilgisi dersi öğretim programında yer alan kazanımların 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programında yer alan kazanımlarla tutarlık gösterdiği belirlenmiştir. Diğer bir deyişle, araştırma sonucunda 3. sınıf hayat bilgisi dersinin, öğrencileri 4. sınıf fen ve teknoloji dersine hazırlayıcı nitelikte olduğuna ilişkin ipuçları elde edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-0655 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 61 / 72 |