Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dünya genelinde artmakta olan öğrenci çeşitliliği ve buna bağlı olarak okullarda karşılanması gereken bireysel ihtiyaçlar, eğitim sistemlerinin bu çeşitliliğe ve ihtiyaçlara yanıt verme adına sahip oldukları mekanizmaları geliştirme zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Bu ihtiyaçları daha sık ve yoğun bir şekilde yaşayan özel gereksinimli öğrencilerin, eğitsel ve bireysel ihtiyaçları uygun yöntemlerle karşılanarak okullarda nitelikli eğitim verme sürecine dâhil edilmesi ve farklı alanlarda gelişim ve öğrenmelerinin sağlanması gerekmektedir. Bu çalışma söz konusu gereklilikten ortaya çıkarak öncelikle ‘özel gereksinimli’kavramının eğitsel açıdan tanımını yapmakta, takip eden başlıklarda özel gereksinimli öğrencileri çeşitlilik anlayışı içerisinde değerlendirmekte, özel gereksinimli öğrencilerin eğitim gördüğü ortamları betimlemekte, özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde işbirliğinin önemini vurgulamakta, öğrencilerin özel gereksinimlerinin öğretimin tasarlanması sürecinde hangi stratejilerle ele alınması gerektiğini anlatmakta ve özel gereksinimli öğrencilerin okul uygulamalarına dâhil edilme süreç ve yöntemlerine ilişkin bir içerik sunmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Özel Gereksinimli Çocuğa Multidisipliner Yaklaşım |
Bölüm(ler) | Özel Gereksinimli Çocuklarda Sık Görülen Engellilik Durumları, Yaşadığı Güçlükler ve Psikososyal Yaklaşım |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında ulusal yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Alanında tanınmış ulusal bir yayınevince basılan bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
ISBN | 978-605-335-722-3 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |