Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Düşünme, geçmişten günümüze dek insanoğlu için en önemli becerilerden biri olarak hayatta yer almıştır. Geçmiş çağlarda ve günümüz teknoloji çağında yine düşünme becerileri sayesinde en önemli icatlar yapılmış ve insanoğlunun hayatına sunulmuş, sunulmaya da devam etmektedir. Nickerson (1988) düşünmeyi, içinde bulunulan durumu anlamak maksadıyla aktif, düzenli ve amaca yönelik olarak yürütülen zihinsel işlemler süreci olarak tanımlamıştır.Düşünmenin temel yapısını irdelediğimizde aslında son derece karmaşık ve yorucu işlemler bütünü olduğu söylenebilir. Düşünme becerisi, insanoğlunu diğer canlılardan ayıran en önemli özelliklerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Hem geçmişte hem de günümüzde düşünme becerilerini daha iyi kullanabilen bireylerin çevresini, doğayı ve kendi işlerini daha doğru anlamlandırdıkları, işlerini ve hayatlarını daha düzenli bir şekilde sürdürdükleri bilinen bir gerçektir. Bu ifadelerden yola çıkarak düşünmenin, her şeyden önce belirli bir amaca yönelik olarak gerçekleştirildiği, zihinsel bir beceri olduğu ve uzun bir süreci kapsadığını söylemek mümkündür. |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II |
Bölüm(ler) | Fen Bilimleri Eğitiminde Düşünme Becerileri |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
ISBN | 978-625-6504-53-0 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | İstanbul |