img
img
SAĞLIK TURİZMİ VE MARKALAŞMA (Sağlığa Yolculuk: Sağlık Turizmi)   
Yazarlar (2)
Kaan Berk Dalahmetoğlu
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı ÇILGINOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Hakkı ÇILGINOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Turizm sektörü birçok ülkenin önemli gelir kaynaklarından birini oluşturmaktadır. Ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkeler için turizm sektörü milli gelire, döviz gelirlerine, yeni istihdam alanlarına ve ülke ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlamaktadır. Sayılan bu katkılar nedeniyle turizm, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler için önemli bir hizmet sektörü olmuştur (Edinsel & Adıgüzel, 2014).Ülkeler arasında ticari sınırların kalkması ve dış ticaretin yaygınlaşması sonucunda hizmet ihracatı önemli ölçüde gelişmiştir. Hizmet ihracatında önemli ölçüde gelişim gösteren sektörlerden biri de sağlık turizmidir. Sağlık turizmi, sağlık hizmetleri ihtiyacı neticesinde ortaya çıkan uluslararası hasta potansiyelinin kullanımıyla sağlık kurumlarının büyümesine olanak sağlayan turizm türüdür. Sağlık turizmi, insanların yaşadığı yerin dışında seyahat ederek tedavi olmayı amaçlamaları sonucu ortaya çıkmıştır (Cohen, 2008). Ülkeler arasındaki altyapı farklılığı ve tedavi maliyetlerindeki değişkenlik sebebiyle yaygınlaşan uluslararası tedavi ihtiyaçları, sağlık turizminin önemini artırmaktadır (USHAŞ; 2024a). Ayrıca bulunduğu yerdeki olanaklarla şifa bulamayan veya geç bulan kişilerin şifayı başka yerde araması, sağlık turizmi kavramının ortaya çıkmasının en önemli nedenidir (Gümüş & Polat, 2012).
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Sağlığa Yolculuk: Sağlık Turizmi
Bölüm(ler) SAĞLIK TURİZMİ VE MARKALAŞMA
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında ulusal yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Alanında tanınmış ulusal bir yayınevince basılan bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
ISBN 978-625-392-235-1
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İstanbul
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş