img
img
Coğrafya Okuryazarlığı (İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi)   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Fatıma Betül Demir
Bartın Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Coğrafya, yeryüzünü, mekanı, yaşam alanlarını, ekolojik sistemleri, güç ve mekân arasındaki ilişkilerini, doğa ve insan tarafından oluşturulmuş arazi yapısını, insan-çevre ilişkisini inceleyen ve açıklayan bir bilimdir. Coğrafya, bireylere öncelikle bulunduğu çevre sonrasında yeryüzü hakkında birtakım coğrafi bilgi ve becerilerin kazanımı hususunda önem arz etmektedir. Kazanımı gerçekleşen coğrafi bilgi ve beceriyi günlük hayata yansıtmak için coğrafya okuryazarı olmak gerekmektedir. Coğrafya okuryazarı olan bireyler, lokasyon bilgisini ve coğrafi yerlerin özelliklerini bilebilecekler, yaşadığı çevreye duyarlı, insan, yer ve mekân ilişkisi kurabilme yeteneğine de sahip olabileceklerdir. Böylece etrafında gerçekleşen değişiklikleri algılayarak yorumlayabilecek ve bu değişikliklere uyum sağlayabileceklerdir. Coğrafya okuryazarı olan bireylerin yetiştirilmesinde önemli rol oynayan coğrafya, sosyal bilgiler dersi içeriğinde yer alan önemli bir disiplindir. Sosyal bilgiler dersinde öğretilen coğrafya konuları sayesinde öğrenciler yer bilgisine, dünyaya ilişkin farkındalığa, yerler ve çevreler hakkında bilgiye, coğrafyaya ilişkin birtakım değer ve becerilere sahip olmaktadırlar. Bu bölümde coğrafya ve eğitimi, coğrafya okuryazarlığı, coğrafya okuryazarı olan bireyin özellikleri ve coğrafya okuryazarlığının Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki yeri üzerinde durulmuş sonrasında etkinlik örneklerine yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi
Bölüm(ler) Coğrafya Okuryazarlığı
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
ISBN 978-60
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş