img
img
SOSYOBİLİMSEL KONU TEMELLİ ÇEVRE EĞİTİMİ VE ÇEVRE OKURYAZARLIĞI (SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ)   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Kadir KARATEKİN Prof. Dr. Kadir KARATEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sosyal bilgiler, öğrencilerin yaşadıkları yakın çevreden başlayarak dünyayı tanıma ve anlamlandırma çabalarının odağında yer alan; birbirleri ile etkileşim içinde oldukça karmaşık yapılar olan doğal ve beşerî sistemleri, farklı kültürleri ve yaşam biçimlerini geçmişten günümüze geçirdikleri değişimlerle birlikte düşünerek zihinlerinde yapılandırmalarına imkân sunan bir ders olup, ilkokul ve ortaokul eğitiminin temel ögelerindendir. Yaşadığı çevre ve topluma uyum sağlama sürecinde öğrenciler bir yandan ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve değerleri edinmeye çalışırken, bir yandan da içinde bulundukları dönemde yaşanılan sorun ve problemleri fark etme ve bunlara çözüm bulma konusunda beceriler elde etme çabasındadır. Bu sürecin doğru yürütülmesi sosyal bilgiler eğitiminin temel gayesi ve demokratik toplumun temel yapı taşı olan etkin vatandaşların yetişmesi için oldukça önemlidir. Çünkü toplumda demokratik anlayışın gelişmesi, doğal kaynakların sürdürülebilir bir şekilde kullanımı için ihtiyaç ve israf arasındaki hassas dengenin doğru biçimde kurulması adına eyleme geçebilen etkin vatandaşlara duyulan ihtiyaç her geçen gün daha da artmaktadır. Bu bağlamda sosyal bilimlere dayalı zengin içeriğin, milli ve evrensel değerlerin ve 21. yüzyıl becerilerinin bütünleşik bir pedagojik yapıda öğretimini esas alan sosyal bilgiler dersinde, öğrencilerin çevre ve toplumla ilgili sorun ve konulara yönelik kendi fikir, karar ve argümanlarını oluşturabilecekleri öğrenme ortamı sağlanmalıdır.Öğrencilerin karar verme ve argüman oluşturma becerilerini geliştirmek için derslerde bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkilerini, etik ve …
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ
Bölüm(ler) SOSYOBİLİMSEL KONU TEMELLİ ÇEVRE EĞİTİMİ VE ÇEVRE OKURYAZARLIĞI
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-6739-46-8
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş