img
img
Liselere Geçiş Sınavının Örnek Matematik Sorularına ve Yeni SınavSistemine Dair Destekleme ve Yetiştirme Kursu MatematikÖğretmenlerinin Görüşleri   
Yazarlar (4)
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdulkadir TUNA Prof. Dr. Abdulkadir TUNA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ramazan Uysal
Ülke Nursaç Kabuklu
Devamını Göster
Özet
2017-2018 eğitim öğretim yılında, ortaokul öğrencilerini liselere yerleştirmek amacıyla uygulanan TEOG (Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş) sınavında değişiklik yapılarak Liseye Geçiş Sınavı (LGS) sistemine geçilmiştir. Bu yeni sistemde, birçok yenilikle birlikte soru tarzlarında da dikkate değer değişiklikler olmuştur. Araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan ve LGS’de sorulması planlanan, örnek matematik soruları ve yeni sınav sistemi hakkında destekleme ve yetiştirme kursunda görev alan matematik öğretmenlerinin görüşlerinin tespiti amaçlanmıştır. Çalışmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan 10 ortaokuldan toplam 16 matematik öğretmeni katılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemiyle yürütülen bu araştırmayla elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre, öğretmenler örnek soruların TEOG sorularına göre daha ayırt edici olduğunu, yenilenen sınav sistemiyle ezbercilikten uzak, yorum yapabilen ve bilgiyi kullanabilen öğrenciler yetiştirilebileceğini söylemişlerdir. Ancak bu değişimin hızlı bir şekilde olmasının, öğrenci ve velide kaygı düzeyini yükselttiğini, motivasyon kaybı oluşturduğunu, orta ve düşük seviyedeki öğrencileri umutsuzluğa sevk ettiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, öğretmenlere, öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek ve derse olan ilgilerini artırmak amacıyla derslerde ve kurslarda farklı etkinlikler uygulamaları tavsiye edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin üst düzey düşünme becerilerini ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek amacıyla hizmet içi faaliyetler düzenlenebileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Asya Öğretim Dergisi
Dergi ISSN 2148-2659
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS INDEX
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Cilt No 6
Sayı 2
Sayfalar 63 / 80
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/aji/issue/41386/428527
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 36

Paylaş