Yazarlar |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
This chapter introduces a way for enhancing teaching history of mathematics through digital storytelling. Adapting digitals stories in the form of historical documentaries, this chapter also provides components of digital storytelling (point of view, dramatic question, emotional content, the gift of your voice, the power of the soundtrack, economy, pacing, purpose of story, choice of content, quality of images, grammar and language usage) and necessary steps (tellable story, compositing script, choosing visual and audio components, preparing digital stories, presenting digitals stories) that are to be taken into consideration while preparing digital stories. |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Early Childhood Development: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications |
Bölüm(ler) | Teaching history of mathematics through digital stories: A technology integration model |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayımlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Scopus indeksinde taranan bilimsel kitap |
Kitap Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2019 |
ISBN | 9781522575085 |
Basıldığı Ülke | Amerika Birleşik Devletleri |
Basıldığı Şehir | Hersley |
Atıf Sayıları | |
SCOPUS | 4 |
Google Scholar | 14 |