Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Son yıllarda matematiksel modelleme ile ilgili çalışmaların matematik eğitiminde arttığı görülmektedir. Literatürde matematiksel modelleme ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde modellemenin ülkemizde öğrenim gören öğrenciler tarafından çok bilinmediği ve bu konuda çalışma yapılması gerektiği ve öğrencilerin eğitiminde ilköğretimden itibaren matematiksel modelleme etkinlikleriyle tanıştırılması gerektiğine dair çalışmalar bulunmaktadır. Bu açıdan, modellemenin taşıdığı önem, öğrencilerin modellemeyi çok bilmediğinin vurgulanması ve bu konuda çalışma yapılarak modellemenin yaygınlaştırılmasının gerekliliği düşünülerek bu çalışmada öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleriyle tanıştırılarak modelleme sürecinde gerçekleştirdikleri eylemler ve ortaya koydukları matematiksel düşünceleri sunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın uygulama aşamasında bir devlet fen lisesinde öğrenim gören beş öğrenciye öncelikle modelleme etkinlikleri tanıtılarak modelleme süreci hakkında bilgi verilmiş, daha sonrasında bir modelleme etkinliği uygulanarak modelleme süreci Borromeo Ferri (2006)’nin bilişsel matematiksel modelleme aşamalarına (yeterliliklerine) göre incelenmiştir. Çalışma bulguları ile çalışmamızda yer alan öğrencilerin matematiksel modelleme sürecindeki davranışları bilişsel matematiksel modelleme aşamalarına göre değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma ile öğrencilerin etkinliğin çözüm sürecinde matematiksel modellemenin aşamalarının özelliklerini ortaya koydukları görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The journal of International Education science |
Dergi ISSN | 2149-0848 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2021 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 29 |
Sayfalar | 274 / 296 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.29228/INESJOURNAL.52461 |