img
img
Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi   
Yazarlar (2)
Cansu Küçükbulut
Prof. Dr. Abdulkadir TUNA Prof. Dr. Abdulkadir TUNA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 5E öğrenme modelinin öğrencilerin geometride ispat becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Batı Karadeniz bölgesinde yer alan bir ilimizin ilçesinde bulunan bir ortaokulun 7. Sınıfında öğrenim görmekte olan farklı iki şubedeki 34 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney ve kontrol grubu rastgele seçilmiştir. Çalışmada, ön testson test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Deney grubunda dersler 5E öğrenme modeline uygun geliştirilen materyallerle işlenirken, kontrol grubunda dersler matematik öğretim programına dayalı olarak geliştirilen ders kitaplarının önerdiği yöntem ve modellere göre yürütülmüştür. Çalışma öncesinde ön-test olarak her iki gruptaki öğrencilere ispat becerileri değerlendirme testi uygulanmıştır. Aynı test son-test olarak çalışma sonunda yeniden uygulanmıştır. Ek olarak çalışma sonunda deney grubu öğrencilerine yapılandırılmış soru formu uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel çalışmalar sonucunda çember ve daire konusunda 5E öğrenme modeline göre hazırlanan ders etkinliklerinin öğrencilerin geometride ispat yapabilme becerilerinin gelişimine anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Ancak deney grubu öğrencilerinin test cevapları incelendiğinde daha nitelikli cevaplar verdikleri gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of International Education Science
Dergi ISSN 2149-0848
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2020
Cilt No 7
Sayı 23
Sayfalar 70 / 82
Makale Linki www.ınesjournal.com
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş