img
img
Ortaokul Matematik Kitaplarındaki Öğrenme Alanları ve Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdulkadir TUNA Prof. Dr. Abdulkadir TUNA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5,6,7 ve 8. sınıflarda okutulan matematik ders kitaplarında yer alan alıştırma sorularının öğrenme alanına ve Bloom taksonomisine göre bilişsel düzeylerini incelemektir. Verilerin analizinde betimsel analizler kullanılmıştır. Soruların öğrenme alanlarındaki yeri ve Bloom Taksonomisi her sınıfa göre ayrı ayrı karşılaştırılmıştır. Buna göre; kitaplardaki soruların öğrenme alanlarına göre dağılımı incelendiğinde; 5.,6. ve 7. Sınıf kitaplarında cebir konusunda çok az sayıda soru bulunduğu, 7. ve 8. Sınıf kitaplarında özellikle geometri alanına ağırlık verildiği görülmüştür. Kitaplarda sorulan soruların Bloom Taksonomisi yapıldığında soruların genellikle “Anlama” ve “Uygulama” seviyesinde olduğu, ancak 7. Sınıf kitabında “Analiz-Sentez” basamağındaki soru sayısının yeterli olduğu söylenebilir. Bu nedenle kitaplarda, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri yeni durumlara uyarlayabilecekleri, yorum yapabilecekleri üst bilişsel seviyeye uygun (analiz, sentez, değerlendirme) soruların sayısını artırılabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-302X
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2017
Cilt No 36
Sayı 1
Sayfalar 161 / 174
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/omuefd/index
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 48

Paylaş