img
Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik bir Çalışma    
Yazarlar
Enver Tatar
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Muzaffer Okur
Erzincan Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdulkadir TUNA Prof. Dr. Abdulkadir TUNA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesine başlayan öğrencilerin ortaöğretim matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerini belirlemek ve bu konuların güçlük düzeylerinin; Matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencileri arasında değişip değişmediğini tespit etmektir. Bu amaçla ortaöğretim matematik konularını kapsayan 29 maddelik zorluk (güçlük) indeksi anketi 2005 yılı ÖSS sonucuna göre Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesi (N=244) ile Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi (N=93) ve Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesine (N=169) yerleşen toplam 506 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular farklı açılardan değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ISI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2008
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 19
Google Scholar 89

Paylaş