img
Determining Stress and Performance Levels of Academics: A Cross-Sectional Study    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ULAŞ KARAAHMETOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ULAŞ KARAAHMETOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep ARABACI Dr. Öğr. Üyesi Zeynep ARABACI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Çalışma, akademisyenlerin stres ve performans düzeylerini belirlemeyi ve tanıtıcı özellikleri ile stres ve performans düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçladı. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma, 315 öğretim elemanı ile gerçekleştirildi ve veriler “Tanıtıcı Bilgi Formu, Stres Değerlendirme Ölçeği ve Performans Değerlendirme Ölçeği” ile toplandı. Bulgular: Akademisyenlerin, stres puanları orta düzeyde 32,24 (SS=7,26) bulundu. Kurum odaklı performans puanlarının 16,99 (SS=2,00), takım çalışması odaklı performans puanlarının 21,44 (SS=3,10) ve toplam performans puanlarının 38,44 (SS=4.61) olduğunu belirlendi. Sonuç: Akademisyenlerin, görevindeki yükselmenin performans düşüşüne neden olduğu ve genç, bekâr, çocuğu olmayan, işiyle ilgili olumsuzlukları olan, düzenli beslenmeyen, kronik hastalığı olan, düzenli ilaç ve alkol kullananların stres düzeyinin daha yüksek olduğu sonucuna varıldı.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi
Dergi ISSN 2149-018x
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, Index Copernicus, TR Dizin, Türkiye Atıf Dizini
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2023
Doi Numarası 10.54304/SHYD.2023.65707
Makale Linki https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_10_3_293_300.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Determining Stress and Performance Levels of Academics: A Cross-Sectional Study

Paylaş