img
img
Dijital okuryazarlık (İlkokulda sosyal bilgiler öğretimi)   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Yavuz Topkaya
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Okuryazarlık zaman içinde değişime uğrayan bir kavramdır. Buna bağlı olarak okuryazarlığın anlamı, içeriği ve okuryazar bireyin nitelikleri zaman ve mekâna göre değişebilmektedir. Günümüzde okuryazarlık kavramı, bilginin sürekli artması ve değişikliğe uğraması gibi nedenlerden ötürü geçmişe kıyasla daha fazla beceriyi içine alacak şekilde çok daha kapsamlı hale gelmiş ve birçok farklı okuryazarlık türünün ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu türlerden birisi de öğrencilerin geçmişin günümüzle ilişkili olduğunu anlamalarına yardımcı olan dolayısıyla tarih eğitiminde başarılı olmanın en önemli kriterlerinden kabul edilen tarih okuryazarlığıdır. Tarih okuryazarlığı, bireyin söz konusu süreçte elde edeceği bilgi, anlayış ve becerilerle, tarihin kendi önüne sunduklarını doğru anlayabilmesi, okuyabilmesi, işleyebilmesi demektir ki bu ilmin/dersin, tam anlamıyla amaçlarına ulaşabilmesinin de yegâne yoludur. Bu bölümde tarih okuryazarlığının tarihsel gelişimi, tanımı, kapsamı ve temel boyutları ele alınmıştır. Ayrıca tarih okuryazarlığı ve sosyal bilgiler dersi arasındaki ilişkinin, 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’na nasıl ve ne kadar yansıdığı tespit edilmiş ve bu ilişki temelinde yapılması gerekenler hazırlanan çeşitli etkinlik örnekleriyle gösterilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı İlkokulda sosyal bilgiler öğretimi
Bölüm(ler) Dijital okuryazarlık
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
ISBN 978-605-2234-88-4
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş