Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okuryazarlık zaman içinde değişime uğrayan bir kavramdır. Buna bağlı olarak okuryazarlığın anlamı, içeriği ve okuryazar bireyin nitelikleri zaman ve mekâna göre değişebilmektedir. Günümüzde okuryazarlık kavramı, bilginin sürekli artması ve değişikliğe uğraması gibi nedenlerden ötürü geçmişe kıyasla daha fazla beceriyi içine alacak şekilde çok daha kapsamlı hale gelmiş ve birçok farklı okuryazarlık türünün ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu türlerden birisi de öğrencilerin geçmişin günümüzle ilişkili olduğunu anlamalarına yardımcı olan dolayısıyla tarih eğitiminde başarılı olmanın en önemli kriterlerinden kabul edilen tarih okuryazarlığıdır. Tarih okuryazarlığı, bireyin söz konusu süreçte elde edeceği bilgi, anlayış ve becerilerle, tarihin kendi önüne sunduklarını doğru anlayabilmesi, okuyabilmesi, işleyebilmesi demektir ki bu ilmin/dersin, tam anlamıyla amaçlarına ulaşabilmesinin de yegâne yoludur. Bu bölümde tarih okuryazarlığının tarihsel gelişimi, tanımı, kapsamı ve temel boyutları ele alınmıştır. Ayrıca tarih okuryazarlığı ve sosyal bilgiler dersi arasındaki ilişkinin, 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’na nasıl ve ne kadar yansıdığı tespit edilmiş ve bu ilişki temelinde yapılması gerekenler hazırlanan çeşitli etkinlik örnekleriyle gösterilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | İlkokulda sosyal bilgiler öğretimi |
Bölüm(ler) | Dijital okuryazarlık |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
ISBN | 978-605-2234-88-4 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Ankara |