| Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Çocuk ve eğitim konularında büyük bir hassasiyet gösteren Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Türk milletinin geleceğini şekillendirmenin temel taşının çocuk eğitimi olduğuna inanmış; bu nedenle Cumhuriyet’in kuruluş yıllarından itibaren çocukların, çağın şartlarına uygun sağlıklı, güvenli, huzurlu mutlu bir şekilde yetişmelerini sağlamak amacıyla çocuk haklarına odaklanan bir çocuk politikası izlemiştir. Atatürk’ün gözünde “çocuklar Cumhuriyet ruhunu taşıyan, bilim, sanat ve düşünce alanlarında özgün ve yaratıcı ürünler ortaya koyabilen, kendi yaşamlarına eleştirel bir bakış açısıyla sahip olan olgun bireyler” dir. Atatürk’ün çocuk politikalarının özünde ve millî terbiye anlayışının temelinde çocukları sadece bedensel sağlıklı bireyler olarak değil, aynı zamanda düşünsel olarak özgün, sorumlu, fedakâr ve millî değerlere bağlı bireyler olarak yetiştirme düşüncesi yer alır.Çocukların Cumhuriyet değerlerini anlamaları ve bu değerlere uygun bir şekilde eğitilmeleri, bilimsellik ilkesinin bir yansımasıdır. Dil, tarih ve kültür alanındaki değişikliklere uyum sağlama, dilin doğru kullanımını öğrenme ve eşit şartlarda eğitim alma, bilimsellik ilkesinin gerekliliklerindendir. Cumhuriyet değerleri çerçevesinde çocuklardan beklenen özellikler arasında, modern dünyaya ayak uydurabilmek, ulusal kültürlerine sahip çıkabilmek, ana dilini doğru ve |
| Anahtar Kelimeler |
| Kitap Adı | 100. Yılında Cumhuriyet ve Çocuk |
| Bölüm(ler) | Çocuk Kitaplarında Atatürk ve Cumhuriyet'in İzini Sürmek: Mavisel Yener'in Atatürk Konulu Çocuk Kitapları |
| Kitap Türü | Kitap Bölümü |
| Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
| Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
| Kitap Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2023 |
| ISBN | 978-625-399-506-5 |
| Basıldığı Ülke | Türkiye |
| Basıldığı Şehir | Ankara |