img
img
Okuma Kültürü Edindirmede Üretken Kalemler: Kemalettin Tuğcu Örneği (Çocuk ve Okuma Kültürü)   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çok bileşenli ve çok boyutlu olduğu kadar her dönemde değişkenleri farklılaşan bir alan, çocuk ve okuma kültürü. Söz konusu tema ve içeriğin çocukla ilgili en önemli yönü ise ‘değişen çocuk algısı’dır. Kuşaklararası algı zamana ve döneme göre değiştiği için okuma kültürü bileşenlerinin içerikleri de değişebiliyor. Yarım yüzyılda temel değişim bir yanda yazı kültüründe, diğer yanda okuma kültürünün boyutlarında gerçekleşiyor. Her iki boyutu en çok etkileyen ise hiç kuşkusuz yazı kültüründen önce erken çocukluk döneminde başlayan görsel okuma sürecidir.Medya toplumunda çocuk ve okuma kültürü bileşenleri arasına görsel okumayı dâhil etmeden okuma kültürü becerilerinin kazandırılmasına yönelmek madalyonun bir yüzüne bakmak anlamına gelir. Bugün artık bebeklik dönemiyle başlayan görsel okuma süreçleri yazı kültürüne geçişi öngören okuma kültürünün amacı, yöntemi ve işlevini de yeni boyutlara taşımış oldu. Bu nedenle yeni nesil okuma kültürü kozasının ilk başat belirleyicisi görsel okuma becerisidir.
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Çocuk ve Okuma Kültürü
Bölüm(ler) Okuma Kültürü Edindirmede Üretken Kalemler: Kemalettin Tuğcu Örneği
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
ISBN 978-625-7451-86-4
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş