Yazarlar |
Doç. Dr. Bahattin Deniz ALTUNOĞLU
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Esin Atav
|
Özet |
Bu çalısmada orta ögretim kurumlarında daha etkili bir biyoloji ögretimi için biyoloji ögretmenlerinin beklentilerinin neler oldugunun belirlenmesi amaçlanmıstır. Ögretmenlerin biyoloji ögretim programına, meslektaslarına, okul yöneticilerine, hizmet öncesi ve hizmet içi egitime ve ders kitaplarına iliskin görüs ve beklentilerinin belirlenmesi amacıyla bir anket hazırlanmıs ve 14 ilde görevli 369 biyoloji ögretmenine uygulanmıstır. Degerlendirmeler sonucu ögretmenlerin biyoloji ögretim programının hedef ve içerik yönünden gözden geçirilerek güncellestirilmesini ve ders saatlerinin yeniden düzenlenmesini istedikleri tespit edilmistir. Programın uygulanısında karsılasılan problemler içinde okulun fiziki kosullarının yetersizliginin ön sırada yer aldıgı, bunu ögrencilerin ilkögretimden yetersiz bilgiye sahip olarak gelmelerinin, ögrencilerin biyoloji dersine karsı olumsuz tutumlarının ve ögrenci seçme sınavının olumsuz etkisinin izledigi saptanmıstır. Ögretmenlerin okul yöneticilerinden okulun fiziki sartlarını iyilestirmelerini, zümre toplantılarına katılmalarını ve alınan kararların uygulanısını denetlemelerini istedikleri, biyoloji ve egitim ögretim alanı dısında bilgisayar ve yabancı dile iliskin hizmet içi egitime ihtiyaç duydukları ve ders kitaplarının içerik, islenis özellikleri ve ögretime yardımcı unsurlar açısında tekrar gözden geçirilmesini istedikleri tespit edilmistir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hacettepe Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education |
Dergi ISSN | 1300-5340 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2005 |
Sayı | 28 |
Sayfalar | 19 / 28 |
Makale Linki | http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/200528BAHATTC4B0N20DENC4B0Z20ALTUNOC49ELU.pdf |