Yazarlar |
Doç. Dr. Bahattin Deniz ALTUNOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Esin Atav
|
Özet |
Çevre ile ilgili birçok sorun çevre konularına yönelik yetersiz ilgi, tutum, bilgi ve çevre algısının yanında, çevreye karşı olan yanlış risk algısıyla da bağlantılıdır. Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin çevre risk algısını araştırmaktır. Araştırma 15–17 yaş grubunda olan 320 ortaöğretim öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada Slimak ve Dietz (2006) tarafından geliştiren Çevre Risk Algısı Ölçeği kullanılmış, ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin toplam varyansın %57’sini açıklayan dört faktörden oluştuğu tespit edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı Cronbach-$alpha$ 0,89’dur. Eşdeğer yarılar test yöntemiyle hesaplanan güvenirlik katsayısı Spearman-Brown 0,74 olarak bulunmuştur. Öğrencilerde tespit edilen orta düzeyin üzeri bir çevre risk algısı, öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının yüksek olduğunu göstermektedir. Öğrenciler tarafından en riskli görülen ve ilk üç sırada yer alan çevre sorunlarının sırasıyla; küresel çevre risklerinden olan sera etkisi, kimyasal çevre riskleri arasında yer alan radyasyon ve yine küresel bir çevre riski olan ozon tabakasındaki incelme olduğu tespit edilmiştir. Bu sıralama ile öğrenciler uzmanlardan farklı bir çevre risk algısına sahiptir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hacettepe Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education |
Dergi ISSN | 1300-5340 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2009 |
Sayı | 36 |
Sayfalar | 1 / 11 |
Makale Linki | http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/200936BAHATT%C4%B0N%20DEN%C4%B0Z%20ALTUNO%C4%9ELU.pdf |