img
Ortaöğretim öğrencilerinin çevre risk algısı   
Yazarlar
Doç. Dr. Bahattin Deniz ALTUNOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Esin Atav
Özet
Çevre ile ilgili birçok sorun çevre konularına yönelik yetersiz ilgi, tutum, bilgi ve çevre algısının yanında, çevreye karşı olan yanlış risk algısıyla da bağlantılıdır. Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin çevre risk algısını araştırmaktır. Araştırma 15–17 yaş grubunda olan 320 ortaöğretim öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada Slimak ve Dietz (2006) tarafından geliştiren Çevre Risk Algısı Ölçeği kullanılmış, ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin toplam varyansın %57’sini açıklayan dört faktörden oluştuğu tespit edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı Cronbach-$alpha$ 0,89’dur. Eşdeğer yarılar test yöntemiyle hesaplanan güvenirlik katsayısı Spearman-Brown 0,74 olarak bulunmuştur. Öğrencilerde tespit edilen orta düzeyin üzeri bir çevre risk algısı, öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının yüksek olduğunu göstermektedir. Öğrenciler tarafından en riskli görülen ve ilk üç sırada yer alan çevre sorunlarının sırasıyla; küresel çevre risklerinden olan sera etkisi, kimyasal çevre riskleri arasında yer alan radyasyon ve yine küresel bir çevre riski olan ozon tabakasındaki incelme olduğu tespit edilmiştir. Bu sıralama ile öğrenciler uzmanlardan farklı bir çevre risk algısına sahiptir.
Anahtar Kelimeler
çevre risk algısı ölçeği,orta öğretim öğrencileri,çevre eğitimi,çevre risk algısı
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2009
Sayı 36
Sayfalar 1 / 11
Makale Linki http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/200936BAHATT%C4%B0N%20DEN%C4%B0Z%20ALTUNO%C4%9ELU.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş