img
img
Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılan Farklı YöntemlerinAkademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması1     
Yazarlar (4)
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ebru Ezberci Çevik
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Bahattin Deniz ALTUNOĞLU Doç. Dr. Bahattin Deniz ALTUNOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmada astronomi konularına yönelik olarak farklı yöntemlerin etkililiğini kontrol grubunda kullanılan yöntemlerle kıyaslayan yarı deneysel/deneysel çalışmalar incelenmiştir. Bu çalışmalardan nicel perspektifli (öntest -sontest kontrol gruplu deneysel desen) çalışmalar ele alınarak öğrencilerin temel astronomi kavramlarını anlamalarında nasıl bir etki gösterdiğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada katılımcıların astronomi konularındaki akademik başarılarında deneysel yöntemlerin etkisini ortaya koyan çalışmaların etki büyüklükleri bir araya getirilerek incelenmiştir. Araştırma kapsamında ulusal düzeyde 2000-2016 yılları arasında astronomi konularında yayımlanmış 39 makaleye ulaşılmıştır. Bu çalışmalardan meta analize dâhil etme kriterlerine uygun olan altı araştırma seçilmiştir. Yapılan çalışmalardan üçünün 2012, diğer üçünün 2014 yılına ait olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların çoğunluğunun yedinci sınıf 'Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi' ünitesi kapsamında yapıldığı ve bir çalışma dışında yedinci ve sekizinci sınıflardan oluştuğu belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak başarı testinin, kavramsal anlama testinin, dokümanların ve yarı yapılandırılmış görüşmelerin kullanıldığı belirlenmiştir. Verilerin analizinde genel olarak betimsel istatistiklerin kullanıldığı, çıkarımsal analizlerin yapıldığı ve parametrik testlerin kullanıldığı görülmüştür. Betimleyici verilerin analizinin sonunda bu çalışmalar meta analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda etki büyüklüğü 0,816 olarak hesaplanmıştır. Bu değerin yüksek düzeyde yer aldığı anlaşılmaktadır. Buradan hareketle ulusal ölçekte astronomi konularına yönelik farklı …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2149-6269
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 12 / 24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 23

Paylaş