img
img
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma/Bütünleştirme Kavramına Yönelik Metaforik Algıları (EĞİTİM BİLİMLERİNDE ÖNCÜ VE ÇAĞDAŞ ÇALIŞMALAR)    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Emine KARASU AVCI Doç. Dr. Emine KARASU AVCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kaynaştırma eğitimi; özel gereksinimli bireylerin destek özel eğitim hizmetleri sağlanması koşulu ile akranlarıyla beraber öğrenimlerini genel eğitim sınıflarında sürdürmeleri olarak tanımlanmaktadır. Kaynaştırmanın bir ileri aşaması olarak bilinen bütünleştirme ile ise, okulların sorumluluğu alarak çeşitli düzenlemeler yapmaları ve böylece her çocuğun eşit koşullarda eğitim almaları ve yaşama etkin katılmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kaynaştırma/bütünleştirme kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesini amaçlayan bu çalışma nitel desende tasarlanmıştır. Fenomenolojik model ile katılımcıların deneyimlerinden yola çıkılarak görüşleri tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenliği programının farklı seviyelerinde öğrenim görmekte olan 120 öğretmen adayı kolay örnekleme türü ile katılımcı grubunu oluşturmuştur. Çalışmada elde edilen veriler NVivo programına aktarılmıştır. Bu programda içerik analizi yoluyla katılımcıların oluşturdukları metaforlar kodlanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek kodlara ve kategorilere ulaşılmıştır. Katılımcı ifadelerinden elde edilen veriler doğrultusunda 109 metafor üretildiği ve bu 109 metafordan 72 kod oluştuğu tespit edilmiştir. Ortaya çıkan kodlardan ise 8 kategori elde edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kaynaştırma/bütünleştirme kavramına yönelik ürettikleri metaforlardan “doğa”,“eşitlik”,“bütünleşme”,“yiyecek”,“eşya”,“gereklilik”,“yapı” ve “insan vücudu” kategorileri ortaya çıkmıştır. Katılımcıların ürettiği metaforların tamamına yakının olumlu metaforlar olduğu söylenebilir. Katılımcıların yaklaşık% 80’inin Özel Eğitim ve Kaynaştırma dersini almadıkları …
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı EĞİTİM BİLİMLERİNDE ÖNCÜ VE ÇAĞDAŞ ÇALIŞMALAR
Bölüm(ler) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma/Bütünleştirme Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-6945-85-2
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İzmir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş