Yazarlar |
Gökhan UYANIK
|
Özet |
Fen Bilimleri, içerisinde somut kavramları barındırdığı gibi soyut kavramları da barındırmaktadır. Bu bakımdan, Fen Bilimlerinin temelde karmaşık bir yapıya sahip olduğu söylenebilir. Tıpkı Matematik gibi Fen Bilimlerinin de içeriğinde soyut kavramlar yer almaktadır. Öğrencilerin özellikle örgün eğitim hayatlarının temeli sayılan ilkokul döneminde, bu soyut kavramları doğru ve anlamlı bir şekilde öğrenmeleri de son derece önemlidir. Bu nedenle, henüz öğrenim hayatlarının başında olan ilkokul öğrencilerine Fen kavramlarının doğru ve kalıcı olarak öğretilmesi bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğrencilere genel olarak bakıldığında, özellikle ilkokul öğrencilerinin somut işlemler döneminde oldukları bilinmektedir. Soyut işlemler döneminde olan bu öğrenciler, soyut kavramları zihinlerinde canlandıramayarak anlamlandırmada sorunlar yaşayabilmektedir. Bu sebeple, özellikle ilkokul döneminde fen bilimleri kavramları öğretilirken kavramların somutlaştırılarak verilmesi önemlidir (Uyanık, 2019).Kavramlar edinilirken yanılgıların oluşması, fen bilimlerinde hem öğrenciler hem de öğretmenler için sorunlar teşkil eden bir durumdur. Fen bilimleri içerisinde yer alan özellikle Fizik konularında, soyut kavramlarla çok sık karşılaşılmaktadır. Bu soyut kavramlar öğrencilerin zihinlerinde gerektiği gibi yapılandırılamadığında ileride büyük sorunlara yol açabilmektedir. Öğrenciler öğrenim hayatlarında ilk defa resmi anlamda fen bilimleri derslerine katıldıklarında, bilimsel düşünce bakımından, genel anlamda tutarsız kabul edilen sezgi, önyargı ve yaşam tecrübelerini de beraberlerinde getirirler. Bu şekilde bir durumda, fen bilimleri derslerinde kavramsal ... |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 2023-III |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2023 |
Sayfalar | 27 / 0 |