img
Turist Rehberliğine Dünyadan Genel Bir Bakış    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Dilara Eylül KOÇ Dr. Öğr. Üyesi Dilara Eylül KOÇ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Dünyada farklı şekillerde verilen turist rehberliği eğitimi ve uygulamaları son yıllarda araştırmacıların ilgisini çeken bir konudur. Çünkü turist rehberliği eğitimi ve uygulamaları ülkelerin gelişmişlik düzeyi söz konusu olmadan kendi ülkelerindeki kararlara göre farklılık göstermektedir. Bu amaçla bu çalışmada örneklem olarak bütün kıtalardan çeşitli gelişmişlik düzeyine sahip ülkeler seçilerek vermiş oldukları turist rehberliği eğitimlerine ve uygulamalarının nasıl olduğuna dair genel bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak ülkelerin turist rehberliği eğitimlerinde uygulamaya dayalı eğitimden daha çok teorik bilgilere dayanan eğitimlere yer verildiği ve eğitim sürelerinin farklılık gösterdiği, turist rehberlerinin sertifika ya da lisans ile yetkilendirildikleri, turist rehberliğinde çeşitli sınıflandırmaların olduğunu, turizm sektöründe önde gelen ülkelerde turist rehberlerinin yabancı dil bilme şartının ve mesleğe ilişkin kanuni düzenlemelerinin olduğunu söylemek mümkündür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1300-4220
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2023
Cilt No 34
Sayı 1
Sayfalar 128 / 140
Doi Numarası 10.17123/atad.1276953
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/71388/1276953